E-mail Adresinizi Giriniz

Ana içeriğe atla

Kaptan James Cook Avustralya'nın Keşfi

Kaptan James Cook ve onun ünlü gemisi Endeavour hakkında bir yazı. Büyük Okyanus'u adım adım keşfederek yeni ülkelerin doğmasına neden ünlü kaşifin yeni toprakları bulma ve isimlendirme süreci oldukça ilgi çekici. İngiltere Kraliyet Donanması'nın en genç kaptanlarından birisi olan Cook, kısa zamanda usta bir denizci olduğunu kanıtlamıştı. Endeavour, Tahiti'nin geride kalmasından bir ayı aşkın bir süre sonra küt pruvasını Pasifiğin dalgaları üzerinden aşırıyordu. Dört bir yanında dünyanın en büyük ıssızlığı uzanıyordu. Geminin aradığı aslında, 100 yıldan uzun bir süre önce Abel Tasman isimli bir Hollandalının bir haritaya attığı bir çizikten ibaretti. Eylül 1769 sonlarında, Cook'un mürettebatı umut verici işaretler görmeye başladı. Sular daha açık renkteydi ve daha sığ görünüyordu; üstünde yosunlar yüzüyordu ve midyelerle kaplı odun parçaları vardı. James Cook'un rom motivasyonu Cook gündüz vakti karayı gören ilk adamına bir galon, gece görene de iki gal

ESKİ BİR TİCARET GEMİSİNİN LÜKS BİR YATA DÖNÜŞÜMÜ 'RAGNAR'

Eski bir ticaret gemisini alıp lüks bir yata çevirmek tam bir çılgınlık, bu çılgınlığı yapan kişi ise Cecile Gauert 100,000,000$ değerinde olan ‘Ragnar’ dünyayı keşfetmeye hazır.

Ragnar ismi size de bir savaşçı adı hissiyatı veriyor mu?

Ragnar Lodbrok veya Lothbrok 864/866, efsanevi Viking savaşçı ve kral. Kendiyle ilgili bir saga olan Ragnar çok tanınan bir Viking kahramanıdır. Başarılı bir komutan olan Ragnar, Fransa ve İngiltere içlerine başarılı askerî seferler düzenlemiştir. Danimarka tahtına çıkmak için mücadele ederek başarılı olmuş hem Danimarka hem de İsveç kralı olmuştur. Odin'den geldiğini öne sürmüş, ünlü kadın savaşçılar Lagertha ve Aslaug ile evlenmiştir. Sagalarda oğulları başarılı savaşçılar Ivar ve Björn'ün şöhretinin gerisinde kalacağı korkusunun olduğu yazılır. Özellikle Fransa'da nehirleri kullanarak çok geniş çaplı bir bölgeyi yağmalamayı başarmıştır.

Ragnarın daha önceki ismi ‘Sanaborg’ ve Fosil yakıt endüstrisi için çok amaçlı destek gemisi olarak kullanılıyordu. Sığ Hazar Denizi’nde görev yapmak için tasarlanmıştı ve 0,6 metre buzda minimum dört knot hızla ilerleyebiliyordu.

Bu işlemi yapabilmek için gemide elektrikli olarak tahrik sağlayan Wartsila Icepod iticiler var ve gemiyi ileri veya geriye hareket ettirerek buzlardan kurtarıyor.



Bir Viking savaşçısının ismine, bir römorkörün gücüne, bir buz kıranın gövdesine ve hayal gücü ile dolu bir iç mekana sahip.




    -Dizel-elektrik motoru

    -Çelik gövdesi

    -Buz kıran pervaneleri

    -Helikopter pisti bir Airbus EC145’i taşıyabilecek kapasiteye sahip

    -Endüstriyel vinci 10 tona kadar yük kaldırabiliyor

    -36.3 tonluk çekme kapasitesi var

    -Ana havuzu ve hemen yanında korunaklı bir yemek masası bulunuyor.





    -Buz sınıfı sertifikasına göre yapıldı.

    -Dış kaplaması ve iç kaplaması bir hava boşluğu ile ayrılıyor, buda ona yok edilemez bir

     sağlamlık veriyor.

     Ragnar temiz su politikasına sahip, güvertede kullanımı kolay sentetik tik yer alıyor ve   

     bunlara helikopter pisti dahil.

    -İçindeki Oyuncaklar

    -BigBo amfibi ATV, heliski ekipmanları, dört See-Doo jet ski, dört ski scooter, altı Seabob,

    çok amaçlı ada ve dev bir kaydırak.


    -Üst salonunda: Buharlı şömine, Chesterfield mobilyalar, koyu ceviz paneller ve kaşiflere       

    ilham veren bir gemi dümeni bulunuyor. NOT: Ragnara özel olarak yapılan bir oyun masası    

    var.


    -En üstte: 71 metrekarelik ana salon ve yemek odası, İngiliz pub tarzı barıyla 14 konuğa   

    hizmet verebiliyor.


    İç tasarımı ise İskoç kalelerinin maskülen tarzından İskandinavya’nın zarif tarzından   

    etkilenerek yapıldı.


    -Gözlem alanı ve teras tarafından, Üst kamarada ise jakuzi ve dinlenme alanları bulunuyor.

    Ragnar, bilim adamlarına ve meteorologlara yardım etmek amacıyla kullanılan ekipmanlar    

    taşıyor. Dünyanın en ulaşılması zor olan yerlerine kaşif yapmak için tasarlanmış.

    Ayrıca Dünya Okyanuslarını keşfederken Ragnar’ın amaçlarından biri, daha iyi  

    meteorolojik tahminler ve iklim bilimi adına atmosferik ve oşinografik veriler toplamak.

   Gemini sahibi, özet yatlardan daha önce çok az kişinin gittiği yere gitmek hedefini  

   gerçekleştirmek için, Kuzey Avrupa’da bir tersane bulup hayallerini gerçekleştirmek için işe

   koyuldu ve talebi onu Harlingen’deki Icon Yachts’a yönlendirdi. ( Icon Yacht artık ömrünü

   tamamlayan gemilere hayat verme prensibi ile çalışıyor)

 

Teknik Özellikler

Tam boy: 68,20m

Genişlik: 65,85

Yelken direği: 13,20

Draft: (tam dolu) 3,15m

Grostonaj: 2,450GT

Motorlar: 2 x Caterpillar 35160 2,095kW

Maksimum hız/seyir: 12,5/10,2 knot

10,2 knot’ta menzil: 6,000 nm

Jeneratörler: 2 x Oceine Marine Genset OL 621 C 323kw; 1 x Oceanline Marine Genset OL 412 D 128 kW; 1 x CAT C9 269 Kw

Yakıt kapasitesi: 367,000 litre

Tatlı su kapasitesi: 95,000 litre

Yardımcı tekneler: 1 x Ribeye YT740, 1 x Ribeye Prime 821

Tekne sahibi/konuklar: 12 kişi

Mürettebat: 13 kişi

İnşa Malzemesi: Çelik gövde, alüminyum üst yapı

Sınıfı: BV: Hull: Mach; AUT – UMS; Charter Yachts-motor-s; Ice Class 1 A Super; Polar Car-C

Gemi mimarisi: Conoship BC/Icon

Dış tasarım: RWD

İç tasarım: RWD

Üretici/yıl: Royal Niester Sander/2012

Dönüşüm üreticisi/yıl: Icon Yachts/2020 Harlingen, Hollanada

 TAKİP EDİP YORUM YAPARSANIZ SEVİNİRİM SAĞLIKLA KALIN :)

  İNSTAGRAM SAYFAM https://www.instagram.com/denizlerdendenizlere/

 

 


Yorumlar